Πόσο χρονών είσαι;

 Συζητώ το βίντεο!

Συμπλήρωσε τα κενά! 

Πόσο χρονών είσαι;                                                     

Είμαι ____________ (1)         Είναι ____________ (3)

Είσαι ____________ (6)         Είμαι ____________ (15)

Είμαστε ____________ (18)   Είναι ____________ (25)

Είσαστε ____________ (36)   Είναι ____________ (42)

Είμαστε ____________ (55)   Είσαι ____________ (69)

Είμαι ____________ (71)       Είμαστε___________(86)

Τα γενέθλια του φίλου μου είναι στις __________________

Τα γενέθλια της μαμάς μου είναι στις __________________

Τα γενέθλια του γατιού μου είναι στις __________________


Κοίτα και αυτό! 

🧒 ο φίλος  ➡ του φίλου / των φίλων

🧒 ο κουρέας  ➡  του κουρέα/ των κουρέων

🧒 ο λογιστής  ➡  του λογιστή/ των λογιστών

👩‍🦰  η καρέκλα  ➡ της καρέκλας / των καρέκλων

👩‍🦰  η αδερφή  ➡  της αδερφής / των αδερφών

🎇 το δώρο  ➡  του δώρου/ των δώρων

🎇 το παιδί  ➡ του παιδιού -των παιδιών

🎇 το πρόβλημα  ➡ του προβλήματος / των προβλημάτων


Φτιάξε και εσύ

το μάθημα, το μολύβι, το βλέμμα, το μπάνιο, ο φοιτητής, ο χρόνος, ο άρχοντας, η καρδιά, η αγάπη, η μέρα, η  πόλη.


Διαλέγω σωστή απάντηση. 

                                                            Πηγή:alongcamemary.com

Εδώ/Εκεί βλέπουμε ένα στρωμένο τραπέζι γενεθλίων. Στα δεξιά/στα αριστερά έχει ένα μεγάλό βάζο με λουλούδια το οποίο βρίσκεται μπροστά/πίσω από τα γυάλινα σκεύη με τις ροζ λεμονάδες. Οι κόκα κόλες βρίσκονται δίπλα/απέναντι από τα ποτά και τα κρασιά στο κέντρο/στην άκρη του τραπεζιού. Σε αυτή τη φωτογραφία βλέπουμε επίσης ___________ καρέκλες. Έχει πολλά φώτα που κρέμονται χαμηλά/ψηλά.  Τα φυτά είναι απέναντι/μπροστά και πίσω/γύρω γύρω από τα _______ δέντρα. Υπάρχει και κορνίζα κάτω/πάνω στο τραπέζι πίσω/εμπρός από τις χαρτοπετσέτες. Δεξιά/αριστερά υπάρχει και μια πιατέλα με λεμόνια. Το τραπέζι είναι όλο στημένο μακριά/ πίσω από το σπίτι! 


 Συζήτηση! 

Τραγούδι 1 / Γιώργος Σαμπάνης       Τραγούδι 2/ Δέσποινα Βανδή

    

Δεν ακούς, μονάχα διατάζεις

Δεν ακούς, μόνο μιλάς

και πάλι όρους βάζεις

Δε μ' ακούς που σου μιλάω

 δε μ' ακούς

Τους χρησμούς νομίζω πάλι λάθος μεταφράζεις

 

Κι όταν μια λέξη λέω, δυο λες εσύ

Η άμυνά σου στάση επιθετική

Τις λέξεις εκτοξεύεις, πυροβολείς

 Μην ψάχνεις δίκιο για να βρεις

 

Μη μιλάς

Άσε τα βλέμματα μας

Αναψ' τα αίματά μας με μια αγκαλιά

Μη μιλάς

έχει το σώμα γλώσσα που ξέρει Θεέ μου πόσα κι αληθινά

Μη μιλάς

Να με παιδεύεις πάψε

Τις ενοχές σου κάψε κι έλα κοντά

Μη μιλάς

Έχει το σώμα γλώσσα που ξέρει Θεέ μου πόσα κι αληθινά

 

Δε μ' ακούς γιατί δε με πιστεύεις

Δε μ' ακούς και με τους φόβους σου ξανά παλεύεις

Δεν μπορείς να μ' αγαπήσεις,

δεν μπορείς

Δεν μπορείς, με υπεκφυγές ξανά θα δραπετεύεις

Τι μου τάζεις πάλι βόλτα να με πας

 σε λιμάνια που δεν άνοιξαν για μας

να κοιτάζουμε τα φώτα καραβιών

που φωτίζουνε ταξίδια αλλωνών.

 

Εγώ εδώ, εσύ εκεί

Ένα τσιγάρο διαδρομή

 

Βγάλε ένα πακέτο απ’ την καρδιά μου άναψε τσιγάρο απ’ τη φωτιά μου

τι κοιτάζεις μάτια μου θλιμμένα

όλα ξαναρχίζουνε μ’ εμένα,

τι κοιτάζεις μάτια μου θλιμμένα

όλα ξαναρχίζουνε μ’ εμένα.

 

Μη μου υπόσχεσαι ταξίδια μακρινά

Που όσα αρχίσαμε απέμειναν μισά

κοίτα τώρα στη στροφή της διαδρομής

μ’ ανοιχτά καινούργια μάτια να με δεις.

 

Εγώ εδώ, εσύ εκεί

Ένα τσιγάρο διαδρομή

 

Βγάλε ένα πακέτο απ’ την καρδιά μου άναψε τσιγάρο απ’ τη φωτιά μου

τι κοιτάζεις μάτια μου θλιμμένα

όλα ξαναρχίζουνε μ’ εμένα,

τι κοιτάζεις μάτια μου θλιμμένα

όλα ξαναρχίζουνε μ’ εμένα.

 

                                                                                

     Για γέλιο και εξάσκηση!    

Απαντώ: 

1. Πού είχαν πάει οι γιαγιάδες; 

2. Τι ζωγράφισε η γιαγιά Σοφία; 

3. Τι ήθελε ο Σπύρος να μην κάνουν; 

4. Ποιόν διάσημο πίνακα ζωγράφισε η Θεοπούλα; 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Oρθογραφία ρημάτων σε -ιζω/ -αινω/-ευω Ουδέτερα εξαιρέσεις!

Επανάληψη και όχι μόνο.

Ελάτε να μάθουμε επίθετα!