Παρελθόν παρελθόντος!

 


Για δες εδώ! 


Συνέχεια

Μια φορά

Εγώ αγόραζα

Εγώ αγόρασα

Εσύ αγόραζες

Εσύ αγόρασες

Αυτός –η – ο αγόραζε

Aυτός –η –ο αγόρασε

Εμείς  αγοράζαμε

Εμείς αγοράσαμε

Εσείς αγοράζατε

Εσείς αγοράσατε

Αυτοί –ες –α αγόραζαν

Αυτοί –ες –α αγόρασαν

 

à Όταν η πράξη μου γίνεται συνέχεια στο παρελθόν διατηρεί το ρήμα τον τύπο του τώρα!

Π.χ. ΑΓΟΡΑΖΩ à ΑΓΌΡΑΖΑ , ΦΩΝΑΖΩ à ΦΩΝΑΖΑ , ΣΠΡΩΧΝΩ à ΕΣΠΡΩΧΝΑ, ΔΟΥΛΕΥΩ à ΔΟΥΛΕΥΑ, ΓΡΑΦΩ à ΕΓΡΑΦΑ

à Όταν η πράξη μου έγινε μια φορά στο παρελθόν και τέλειωσε βάζω το γράμμα –σ

π.χ. ΑΓΟΡΑΖΩ -> ΑΓΟΡΑΣΑ, ΠΛΗΡΩΝΩ à ΠΛΗΡΩΣΑ, ΔΙΑΒΑΖΩ à ΔΙΑΒΑΣΑ


πληρώνω à πλήρωσα

αρχίζω à άρχισα

_________________________________________________________________________

αλλάζωà άλλαξα / φωνάζω à φώναξα / παίζω à έπαιξα / πειράζω à πείραξα

ανοίγω à άνοιξα

προσέχω à πρόσεξα

φτιάχνω à έφτιαξα

δουλεύω à δούλεψα

λείπωà έλειψα

γράφω à έγραψα

ανάβω à άναψα

Κλίνω τα: πληρώνω, διαβάζω,, γράφω , φτάνω

 Προσοχή! 👇👇👇👇👇👇👇 

Είμαι à ήμουν ήσουν ήταν / ήμασταν ήσασταν ήταν






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Oρθογραφία ρημάτων σε -ιζω/ -αινω/-ευω Ουδέτερα εξαιρέσεις!

Oι άλλες εγκλίσεις (2). Οι μαμάδες και οι Ελληνίδες μαμάδες.

Oι αλλες εγκλίσεις...